Mindannyian tudjuk, hogy évente kétszer érdemes elmennünk a fogorvosunkhoz. Tisztában vagyunk azzal is, hogy ha vérzik az ínyünk, vagy folyamatos fogfájásra panaszkodunk, akkor minél hamarabb időpontot kell kérnünk. De van néhány nem annyira ismert tünet és élethelyzet, amelyek miatt szintén el kell mennünk a fogorvoshoz.

• Cukorbetegség

A cukorbetegségben szenvedőknél gyakrabban kialakulhat fogínygyulladás és fogínysorvadás, ezért nekik fokozottan kell odafigyelniük fogaik épségére.

• Terhesség

A terhesség alatt bekövetkező hormonszint változás következtében, a száj higiéniájában is változások állhatnak be. Sok terhes nő ebben az időszakban azt tapasztalja, hogy vörösebb, vagy éppen vérzik az ínye fogmosás közben. Ezek a tünetek nem megoldhatatlanok, de érdemes egy jó fogorvost felkeresni.

• Rendszeres reggeli fejfájás

Ha annak ellenére, hogy egy jót aludt, reggel mégis fejfájásra ébred, akkor lehet, hogy álmában csikorgatta a fogát.

• Reflux

Reflux betegség során a fog is sérülhet. Ilyen esetben érdemes felkeresni fogorvosunkat, hogy megoldást nyújtson fogaink megőrzésének érdekében.

• Folyamatos kellemetlen szájszag

Ha még fogmosás után is megmarad a kellemetlen szájszag, akkor ez valami komolyan problémának lehet az előjele.

Ezeken a tüneteken felül még számos más jel utalhat arra, hogy érdemes fogorvosát felkeresnie, hogy a komolyabb problémákat elkerülje.