Tekintsük át, melyek az alapvető, nélkülözhetetlen vitaminok a fogaink egészségének megőrzése érdekében.

A fogaink egészségét úgy  tudjuk megőrizni, hogy az alapos fogmosás mellett fontos,hogy megfelelő vitaminokkal és ásványi anyagokkal lássuk el a szervezetünket.  Többféle vitaminok vannak, amelyek különböző területeken fejtik ki jótékonyhatásukat.

A vitamin

Az A vitamin a fogínygyulladás megelőzésében játszik nagy szerepet, emellet a fogzománc épségéért is felel. Megtalálható a zöld leveles és a sárga zöldésgekben, halolajban, tojássárgában, és a vajban is.

C vitamin

Az egyik legalapvetőbb immunerősítő vitaminunk, a fogíny és a fogágy épségéért felel. Hiány esetén jellegzetes tünet a gyakori ínyvérzés.  Nagy mennyiségű C vitamit tartalmaz a csipkebogyó, a homotkövis, az eper, a citrusfélék, és a káposzta is.

 

B6 vitamin

Nélkülözhetetlen az egészséges sejtműködéshez, anyagcseréhez. Hiánya esetén gyakori tünet a rücskös, helyenként sorvadt nyelv (ún. “epernyelv”). Legfőképp a hüvelyes zöldségekben, májban, halakban, borsóban, rizsben, szárított élesztőben található meg.

 

D vitamin

Az egyik legontosabb vitamin a fogaink számára, segíti a kálciumfelszívódását és beépülését, ezáltal védi a fogzománc egészségét. Hiánya esetén apró fehér foltok jelennek meg a fogzománcon. Élelmiszerekből (halolaj,tej,tojássárga) szinte lehetetlen megfelelő mennyiségű D vitaminhoz jutni ezért érdemes tabletta/pezsgőtabletta formájában is pótolni a hiányt.

 

K vitamin

Kulcsfontosságú vitamin a véralvadás szabályozásában vesz részt. Megelőzi, továbbá megszünteni a fogínyvérzést. Különböző élelmiszerekből nyerhetjük ki a K vitamin pl.: sertéshúsban, leveles zöldégekben, gyógynövényekben, tejtermékekben.

Q-10 koenzim

Az ún. álvitamin feltétlenül szükséges minden egyes sejt energiratermeléséhez.A Q10 koenzim lényegében egy vitamin, illetve vitamin jellegű anyag, mely természetes módon megtalálható az emberi szervezetben. Fontos szerepe van a fogak és a fogíny egészségének karbantartásában Hiánya az egész szervezet legyengüléséhez vezet. Megtalálható pl. fejes káposztában, májban, olajos magvakban, hüvelyesekben, növényi olajokban.

Flour

A fluor beépül fogba és biztosítja a fogzománc szilárdságát, elhárítja a szuvasodást okozó baktériumoknak az elszaporodását.

Legfőbb flour forrás a víz, továbbá néhány teafajtában és tengeri halban is nagy mennyiségben előfordul.

Foglaljon időpontot

Kérjük, kattintson az időpontfoglaláshoz, vagy ha bármilyen egyéb kérdése van írjon nekünk bizalommal. Amennyiben visszahívást szeretne kérni, adja meg telefonszámát és mi mindent megteszünk, hogy azonnal visszahívjuk Önt!

IDŐPONTOT FOGLALOK